2023Budai-hegységÉlménybeszámolóPilisVisegrádi-hegység

Sárga

Végre jó idő. Már a túra elején elhatároztam, hogy tuti így fogom kezdeni az élménybeszámolót. A nap gyönyörűen sütött, kellemes meleg volt, a sok esős hétvége után már kijárt nekünk ez az időjárás. A Sárga már előző nap kezdetét vette, Esztergomból indult a 70 km-es, 50 km-es és 30 km-es táv éjszakai túraként.

Mi a Budaörsi Herman Ottó iskolából indultunk.

Sokat tanakodtunk, hogy melyik távot válasszuk, én már régóta fel akartam menni a Farkas-hegyre és most a 15 km-es táv fel is ment. Végül mégis a 10-es távra esett a választás, jövőre jöhet a hosszabb.

Itiner
Mária-völgy

A túra első szakasza a város utcáin kezdődött a piros kereszt jelzésen a Mária-völgyig. Itt volt az első ellenőrző állomás is, ahol egy nagyon cuki egyszarvú pecsétet kaptunk a papírunkra. Végig a Farkas-hegy lábánál sétáltunk az aszfaltos utcákon. Egy kaptató után tértünk rá a sárga jelzésre. Az irányt táblák is segítették. Innen már az erdőben sétálhattunk.

Egyszarvú
Sárga

A második ellenőrző pontnál egy kódot kellett leolvasnunk.

Az idő egyre melegebb lett, én meg úgy beöltöztem és most tudatosult, hogy nem lesz elég a 1,5 l víz kettőnknek, legközelebb többre lesz szükségünk.

Törökugrató
Oda megyünk (Törökugrató)

Még a fák lombkoronája nem zárt annyira össze, így egy helyen panoráma nyílott a Törökugratóra, amit nem is vettem észre, a másik szemszögből csak a várost láttam, mire a túratársam, a végén még azt is meg kell másznunk.

Hol kiszélesedett az út, hol összeszűkült. Volt egy hely ahol épp elfért a két lábam egymás mellett. Végig színesebbnél színesebb virágok kisérték utunkat.

Huszonnégyökrös-hegy

Beértünk a Huszonnégyökrös-hegyhez, a kaptató előtt egy pecsét a lapunkra, ami tényleg egy ökör nyomda volt.

Itt várt ránk egy kis emelkedő. Először kilátást nyertünk a Törökbálinti-tóra, M1-re és a távoli hegyekre.

Törökbálinti-tó
A Törökbálinti-tó

Tovább haladva elértünk az ellenőrző ponthoz és a „világtetejére”. Mindig úgy érzem magam ilyenkor. Mesés panoráma fogadott a közeli hegyek domborulatára.

Budaörs

Megtaláltam a helyem egy kiálló sziklán is. Innen mindig nehezen mozdulok, de feltöltődve indulok tovább.

Bogi
Bogi a Sárgán
Nyugalom

Ugyanazon az úton megyünk vissza az ellenőrző pontig, majd folytattuk a túrát a sárga jelen a Törökugrató felé. A sárga háromszög jelzést követtük felfelé az utcákon. Balra egy kanyar, itt már lépcsők segítették a sziklás helyen való haladást. Az ugrató tetejére több ösvény is vezet.

A jó időnek köszönhetően sokan döntöttek úgy, hogy a szabadban töltik az időt és rengeteg kiránduló pár, család, baráti táraság mászta meg velünk együtt ezt a hegyet.

Innen leérve a régi kőbányába jutottunk, majd Budaörs utcáin sétáltunk a célig.

Onnan jöttünk

A célban megkaptuk az oklevelet és a kitűzőt. Sikerült átvennem a korábbi túrákon készített képeimmel elért helyezés nyereményeit is, a két szabadon választott Cartographia turistatérképet.

Elismerések

Köszönjük a túrát az ELTE-BEAC Természetjáró Szakosztálynak, és gratulálok minden induló társamnak!