2023ÉlménybeszámolóGödöllői-dombság

Élménybeszámoló a Téli Margita teljesítménytúráról

A Téli Margita teljesítménytúrán

5. alkalommal vettem részt a Gödöllői-dombságban megrendezett Téli Margita teljesítménytúrán.

Kedvelem ezt a téli túrát, kellemes környezetben halad az útvonal és mivel nincs nagy szintkülönbség, szerintem a 21 km-es szakasz is könnyen teljesíthető.

Túráim megválasztásánál – mivel többnyire tömegközlekedéssel utazom – a legmeghatározóbb érv, hogy a helyszín ily módon jól megközelíthető legyen. A másik szempont, ami alapján mérlegelek az, hogy az általam teljesíteni kívánt kupamozgalomnak része-e az adott túra. Jelen esetben mindkét feltétel adott volt, így gyorsan meg tudtam hozni döntésemet e túra mellett.

Gödöllőn az Erkel Ferenc Általános Iskolában volt a Rajt helye, ahová túratársaimmal HÉV-vel érkeztem.

Rajt
Rajthely (Fotó: Varga Melinda)

Nevezés után elindultunk a Világbéke Gong irányába, majd azt elhagyva a Szabadság úton, hosszasan aszfalton menetelve, elérkeztünk a Máriabesnyői kegyhelyhez.

Gong
Világbéke Gong (Fotó: Varga Melinda)
Kegytemplom
Kegytemplom (Fotó: Varga Melinda)

A templomot elhagyva piros sáv jelzésen haladtunk tovább, majd a temető előtt jobbra kanyarodva lassan erdei útra váltottunk. Az 1. ellenőrzési pont a Pap Miska-kútnál volt, ahová a piros keresztet követve juthattunk el.

Kút
A Pap Miska-kút (Fotó: Varga Melinda)

Itinerünk lebélyegzése után – áthaladva az autópálya alatt – ismét a piros sáv jelzésen folytattuk utunkat, majd kb. 2 km gyaloglást követően megpillantottuk a babatpusztai Istállós-kastélyt.

Kastély
Az Istállós-kastély (Fotó: Varga Melinda)

Elhagyva a kastélyt nemsokára Babatvölgyhöz érkeztünk. Jobb- és baloldalt gazdaságot láthattunk, ahol a háziállatok épp az ebédjüket fogyasztották.

Ebédidő
Ebédidő (Fotó: Varga Melinda)

Következő ellenőrzőpontunk a Babatpusztai romtemplom közelében volt. Begyűjtöttük a 2. pecsétünket, majd – mivel eddig még egyszer sem szántunk rá időt – elgyalogoltunk kis kitérővel a réten található emléktábláig, ami az egykori templom helyét mutatta meg.

Emléktábla
Emléktábla (Fotó: Varga Melinda)

Visszatértünk utunkra, majd 900 m után jobbra fordultunk, ezzel a piros keresztet magunk mögött hagyva sárga kereszt jelzésre váltottunk. Majd ezen a jelzésen kb. 1 km-t megtéve egy kereszteződéshez értünk, és itt balra a sárga négyzeten haladtunk tovább.

Útelágazás
Útelágazás (Fotó: Varga Melinda)

Újabb 950 m következett, ahol az erdőből kiértünk egy tisztásra, és jobbra elnézve, a távolban, a békésen legelésző lovak látványa végtelen nyugalmat árasztott. Az idillikus hangulatot tovább fokozta a kismadarak vidám éneke, amint a nap melegétől felélénkülve hangosan trilláztak.

Hangulat
Idilli hangulat (Fotó: Varga Melinda)

Homokos talajon folytattuk utunkat, majd nemsokára elértük a 3. ellenőrzési pontot, ami egyben frissítőpont is volt.

Ellenőrzőpont
Ellenőrzőpont (Fotó: Varga Melinda)

A tea és nasi elfogyasztása után a Mária úton kanyarogtunk a fenyőfák közt, majd egy emelkedőt leküzdve hullámzó tisztásra érkeztünk.

Völgyön át
Völgyön át (Fotó: Varga Melinda)

A domb tetejéről leereszkedve ismét fenyőerdőben találtuk magunkat. Ebben az erdőben több fenyőfa is van, amiknek különleges alakját – ha erre járunk – mindig megcsodáljuk.

Szimmetria
Szimmetria (Fotó: Varga Melinda)

A fenyvesek hangulatát és illatát magunk mögött hagyva kiértünk egy dombtetőre, ahonnan a széles M3-as autópályára láttunk rá. Nagy sebességgel elhaladó járművek sokasága és zaja szakította félbe azt a belső nyugalmat, ami a természetben járó emberek lelkét átjárja.

Óvatosan ereszkedtünk le a dombról, mert a napsütés a fagyott talajt sárrá változtatta. Egy kis tó mellett haladtunk el, melynek vizén az elmúlt napok hideg éjszakái jégréteget képeztek.

Tó
Befagyott tó (Fotó: Varga Melinda)

Újból áthaladtunk az autópálya alatt, majd ismét a Pap Miska-kúthoz érkeztünk. Innen egy erőteljesebb emelkedőn kaptattunk föl a piros sáv, zöld kör jelzésen.

Kaptató
Kaptató (Fotó: Varga Melinda)

Egy darabig még a zöld kör jelzést követtük az olvadó jégtől helyenként felázott talajon. Az erdőből kiérve a Babati utcán gyalogoltunk a zöld sávot követve be a városba.

Babati
Babati utca (Fotó: Varga Melinda)

A Babati utca után a Grassalkovich Antal utca, majd a Lumniczer Sándor utca következett, ezután egy balkanyarral a Petőfi térre értünk, ahol megpillantottuk az evangélikus templomot.

Templom
Templom a téren (Fotó: Varga Melinda)

A Világbéke Gong mellett újból elhaladva, pár száz méter után farkaséhesen érkeztünk a célba, melynek helye – körtúra lévén – szintén az Erkel Ferenc Általános Iskola volt. Átvettük oklevelünket és kitűzőnket, majd jóízűen fogyasztottunk a szervezők által kínált finomságokból.

Oklevél
Díjazás (Fotó: Varga Melinda)
Kitűző

Túrázáshoz ideális volt az időjárás, szép környezetben és jó hangulatban tölthettem el kedves túratársaimmal ezt a szombati napot.