2023Kőszegi-hegységTúraleírás

Jurisics – szeptember 9.

Jurisics

A Jurisics teljesítménytúra a Kőszegi-hegység legszebb részein vezet, bemutatva annak természeti és épített szépségeit, látnivalóit. Hatalmas erdők, kiváló ösvények és gyönyörű panorámák kínálják magukat az idelátogatóknak. Közben több helyen is találkozhatunk Jurisics és a hős várvédők emlékeivel… A Vasi Vándorok népes csapata szeretettel vár mindenkit a rajtban és a hegyekben!

Időpont: 2023. szeptember 9., szombat

Rajt és cél: Kőszeg, Jurisics-vár (9730 Kőszeg, Rajnis u. 7.)

Nevezés: kizárólag a helyszínen, távtól függően 7, 7.30, 8 vagy 9 órától.

Távok, útvonalak, nevezési díjak

Táv: 41,8 km • Szintemelkedés: 1471 m • Szintidő: 11 óra

Nevezési idő: 7.00–8.00 • Nevezési díj: 3000 Ft/fő

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Koronaőrző bunker – Andalgó – St. Germain-kereszt – Hétforrás – Óház-kilátó – Szabó-hegy – Szénsavas-kút – Pogányok – Cák, pincesor – Velem – Bozsok – Kalapos-kövek – Írott-kő – Hörmann-forrás – Kendig-gerinc – Vöröskereszt – Óház-kilátó – Okmányos („Kincs-pihenő”) – Király-völgy – Szulejmán-kilátó – Trianoni kereszt – Kálvária-templom – Jurisics-vár

Leírás: a Koronaőrző bunker és a Csónakázó-tó után az Andalgó árnyas ösvényein jutunk el a határig. Itt felkaptatunk egészen a St. Germain-keresztig, hogy aztán a Hercegi-erdőn keresztül a Hétforrásig ereszkedjünk. Frissítés után felmegyünk az Óház-tetőre, ahol a kilátóból remek panoráma nyílik Kőszeg városára és a környékre. A Szabó-hegyi ereszkedés és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahonnan frissítés után Bozsokra megyünk tovább. Itt újabb ellátás fogad, ami jól jön a következő hosszú hegymenethez. A Kalapos-kövek, majd az Írott-kő meghódítása nagy élmény lesz! Aztán a Hörmann-forrás hűs vize és a Kendig-gerinc csodás panorámája ad élményeket. A Vöröskereszt után ismét az Óház-kilátó következik. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Király- völgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátó után még egy kis kitérő vár: felkeressük a Trianoni keresztet, majd a Kálvárián leereszkedve a vár falai között már ott a cél!

Táv: 30,2 km • Szintemelkedés: 1023 m • Szintidő: 8 óra

Nevezési idő: 7.30–8.30 • Nevezési díj: 2400 Ft/fő

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Bechtold Központ – Pogányok – Cák, pincesor – Velem – Bozsok – Kalapos-kövek – Írott-kő – Hörmann-forrás – Kendig-gerinc – Vöröskereszt – Óház-kilátó – Okmányos („Kincs-pihenő”) – Király-völgy – Szulejmán-kilátó – Jurisics-vár

Leírás: a Bechtold Központ és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahonnan frissítés után Bozsokra megyünk tovább. Itt újabb ellátás fogad, ami jól jön a következő hosszú hegymenethez. A Kalapos-kövek, majd az Írott-kő meghódítása nagy élmény lesz! Aztán a Hörmann-forrás hűs vize és a Kendig-gerinc csodás panorámája ad élményeket. A Vöröskereszt után az Óház-kilátó következik: itt Kőszeg látványa nyűgöz le. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a vár falai között már ott a cél!

Táv: 22,4 km • Szintemelkedés: 730 m • Célzárás: 16 órakor

Nevezési idő: 8.00–10.00 • Nevezési díj: 2100 Ft/fő

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Bechtold Központ – Pogányok – Cák, pincesor – Velem – Szt. Vid- kápolna – Hörmann-forrás – Kendig-gerinc – Vöröskereszt – Óház-kilátó – Okmányos („Kincs-pihenő”) – Királyvölgy – Szulejmán-kilátó – Jurisics-vár

Leírás: A Bechtold Központ és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahol frissítés után nekivágunk az emelkedőknek. A Szt. Vid-kápolna, majd az OKT-emlékmű után a Hörmann-forráshoz érkezünk fel. A Kendig-gerinc mindkét oldalra (Ausztria és a Kisalföld felé is) pompázatos kilátást nyújt. A Vöröskereszt után az Óház-kilátó következik: itt Kőszeg látványa nyűgöz le. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a vár falai között már ott a cél!

Táv: 11,8 km • Szintemelkedés: 444 m • Célzárás: 15 órakor

Nevezési idő: 8.00–10.00 • Nevezési díj: 1800 Ft/fő

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Koronaőrző bunker – Andalgó – St. Germain-kereszt – Hétforrás – Óház-kilátó – Okmányos („Kincs-pihenő”) – Királyvölgy – Szulejmán-kilátó – Jurisics-vár

Leírás: a Koronaőrző bunker és a Csónakázó-tó után az Andalgó árnyas ösvényein jutunk el a határig. Itt felkaptatunk egészen a St. Germain-keresztig, hogy aztán a Hercegi-erdőn keresztül a Hétforrásig ereszkedjünk. Frissítés után felmegyünk az Óház-tetőre, ahol a kilátóból remek panoráma nyílik Kőszeg városára és a környékre. Az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a vár falai között már ott a cél!

Táv: 5,9 km • Szintemelkedés: 181 m • Célzárás: 14 órakor

Nevezési idő: 9.00–11.00 • Nevezési díj: 1500 Ft/fő

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Koronaőrző bunker – Kálvária-templom – Trianoni kereszt – Szulejmán-kilátó – Bechtold Központ – Jurisics-vár

Leírás: a Jurisics-tér és a vár után láthatjuk a Koronaőrző bunkert, a Kálvária stációit és hi- hetetlen gyökérzetű fákat. Felérkezve a Kálvária-templomhoz, a város lenyűgöző látványában gyönyörködhetünk. Hamarosan a Trianoni-keresztnél (és az új kilátónál) lehetünk megint részesei szép panorámának. És még nincs vége! A Szulejmán-kilátó ismét a város szépségét tárja elénk, majd az Arborétum mellett elhaladva a Bechtold Központ látogatása is útba esik a cél felé.